Identyfikacja wizualna firmy, czyli sposób na rozpoznawalność

wizytówka 3d, identyfikacja wizualna firm

Bez względu na to w jakiej branży funkcjonuje nasze przedsiębiorstwo, jedno jest pewne – konkurencja nie śpi. Jak zatem dotrzeć do klienta i sprawić, żeby zauważył naszą ofertę? Co zrobić, żeby wyróżnić się na tle innych firm, działających na tym samym polu? Odpowiedzią jest identyfikacja wizualna firmy, której stworzenie najlepiej powierzyć specjalistom.

Kreowanie rynkowego wizerunku naszej marki to proces, który składa się z kilku elementów:

  • stworzenie czytelnego i oryginalnego logo,
  • ujednolicenie kolorystyki i to zarówno dla loga, jak i wzorów dokumentów, czy korespondencji,
  • utworzenie odpowiednich szablonów firmowych publikacji, czyli kopert, wizytówek, plakatów, czy zaproszeń,
  • dobór czcionek i ustalenie reguł ich użycia,
  • stworzenie strony internetowej.

Fachowa identyfikacja wizualna znacząco zwiększa rozpoznawalność firmy, a co za tym idzie – ułatwia proces identyfikacji wśród klientów. Poza tym w umiejętny i spójny sposób łączy działania marketingowe i Public Relations. Jest to niezbędny środek, umożliwiający zbudowanie tzw. świadomości marki u potencjalnych klientów.

Najważniejszym celem identyfikacji wizualnej firmy jest konsekwentne kreowanie swojego obrazu w powszechnej świadomości poprzez utworzenie sieci pozytywnych skojarzeń. Wówczas każda akcja marketingowa będzie uwieńczona sukcesem, gdyż potencjalny odbiorca od razu skojarzy ją z konkretną marką.

Jakie są zalety identyfikacji wizualnej firmy? Przede wszystkim nasze przedsiębiorstwo będzie rozpoznawalne i wyróżni się na tle konkurencji. Poza tym, dzięki raz stworzonemu systemowi można znacznie obniżyć koszty i zaoszczędzić czas potrzebny na różnego rodzaju działania promocyjne. Co więcej, odpowiednio stworzony wizerunek firmy może doskonale zastąpić reklamę, czy akcję marketingową, a także gwarantuje możliwość rozbudowywania go zawsze wtedy, gdy jest taka potrzeba. Bez wątpienia warto zainwestować w stworzenie jednolitej identyfikacji wizualnej, gdyż bez tego naprawdę trudno zaistnieć na rynku.

Poniżej prezentujemy jak może wyglądać spójna identyfikacja Twojej firmy:

wizytówka 3d, identyfikacja wizualna firm

3d strona internetowa na monitorach

Prezentacja A5 ulotka hekama

3d papier firmowy, wizytówka, koszulki

darmowa wycena, strony internetowe, bannery reklamowe, wizytówki, ulotki, sklepy internetowe, litery przestrzenne

Identyfikacja wizualna firmy, czyli sposób na rozpoznawalność
4.8 (96%) 5 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *