Marketing szeptany, czyli umiejętne tworzenie trendów

  Marketing szeptany,Rodzaje marketingu szeptanego, Czy marketing szeptany jest skuteczny, Co to jest marketing szeptany,buzz marketing,zalety marketingu szeptanego, marketing wirusowy, evangelist marketing, community marketing,trendsetting, product seeding,brand blogging,casual marketing,cause marketing,

Co to jest marketing szeptany?

Wprowadzenie na rynek nowego produktu, usług czy marki zazwyczaj poprzedzone jest drogą i agresywną kampanią marketingową. Reklamy w telewizji, radiu, czy prasie mają przekonać potencjalnego klienta do zakupu. Niestety nie zawsze takie działania są skuteczne, ale istnieje inny, efektywny sposób na popularyzację nowego produktu. Tym sposobem jest marketing szeptany, nazywany także buzz marketingiem.

Skrótowo rzecz ujmując marketing szeptany, to wszelkie działania związane z przekazywaniem pewnych treści reklamowych w sposób nieoficjalny, podczas zwyczajnej rozmowy, czy dyskusji także na forum internetowym lub blogu. Celem takich poczynań jest wywołanie impulsu, mającego skłonić konkretną grupę ludzi do rozmowy na temat danej usługi, produktu, czy marki. Potencjalnym klientom podsuwane są różne bodźce do rozmów, kierujące ich ku pozytywnym opiniom. Dzięki temu konsumenci sami przekonują się do wybranego produktu i rozpowszechniają informacje na jego temat wśród swoich znajomych i internautów.

Czy marketing szeptany jest naprawdę skuteczny?

Z badań przeprowadzonych przez firmę Nielsen wynika, że 92% z nas największym zaufaniem darzy właśnie opinie znajomych. Jak więc widać odpowiednio przeprowadzona akcja marketingu szeptanego jest najlepszym sposobem na zwiększenie sprzedaży produktu, marki czy usługi.

Efektywność buzz marketingu zależy w dużej mierze od tego, jaką ma on formę.

Rodzaje marketingu szeptanego:

  • marketing wirusowy – przybiera on zazwyczaj formę komunikatu lub śmiesznego filmu, który jest na tyle atrakcyjny dla potencjalnego klienta, że zaczyna on sam go rozpowszechniać. Zazwyczaj tego rodzaju działania są nierozpoznawalne w swoim zamiarze i wywołują wyłącznie pozytywne skojarzenia,
  • evangelist marketing – jest to najbardziej zaawansowana forma marketingu szeptanego, której celem jest utworzenie u konsumenta na tyle silnego przekonania i zaufania do produktu, czy usługi, że klient z własnej woli przekonuje swoich znajomych lub internautów do zakupu,
  • community marketing – dotyczy głównie wspierania oraz uczestnictwa w niszowych fanklubach, społecznościach, czy grupach osób, dzielących między sobą zainteresowania, a także wywoływania zainteresowania na forach lub grupach informacyjnych,
  • trendsetting – polega na promowaniu produktu, czy marki za pomocą swojej osoby. Przykładem mogą być celebrytki, czy celebryci korzystający z produktów, czy usług jakiejś marki,
  • product seeding – jest to udostępnianie próbek produktu lub samego produktu osobom opiniotwórczym, dzięki czemu staje się on popularny i znany,
  • brand blogging – ten sposób działania dotyczy tylko internetu i oznacza blogowanie na temat wskazanych produktów, porównywanie ich z innymi itp.,
  • casual marketing – jest to promowanie równoległe, odbywające się za pomocą jednego produktu lub usługi nie dotyczących prawdziwego celu promocji,
  • cause marketing – to wsparcie i pomoc, udzielane konkretnym grupom społecznym lub inicjatywom, służące zdobyciu aprobaty, czy pozytywnych opinii.

darmowa wycena, strony internetowe, bannery reklamowe, wizytówki, ulotki, sklepy internetowe, litery przestrzenne

Marketing szeptany, czyli umiejętne tworzenie trendów
4.86 (97.14%) 7 votes

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *